Instagram – lite av en favorit

Skrev ett inlägg om Instagram för jobbets räkning idag, och blev inspirerad till att skriva lite mer. Det är garanterat en app som kommer att växa under 2012. Hans Kullin har även satt lite siffror på det.

Men vad är Instagram för mig då? Jo, en bra plats där jag får vara kreativ och även se andras kreativa sidor. Det är en plats att lära känna nya människor. Flera som jag haft i twitterflödet, men aldrig pratat med, har via den här appen plötsligt blivit nya bekantskaper. I somras när jag besökte Kroatien, där pappa har sommarhus, tog jag förstås en hel del bilder och la upp. Jag kom då i kontakt med en kille från trakten där jag brukar vara som har kommit att bli lite av min favoritfotograf på Instagram.

Vidare fick jag kontakt med en snubbe i New York som driver ett microbryggeri, jag har ju en hel del ölbilder och på den vägen är det… I alla fall, han i sin tur har en kompis som gör bourboun, rye- och maltwhiskey. Jag har lagt in en beställning på en flaska malt enkom för att flaskan var så snygg på bilden, Instagrambilden givetvis.

Så, kontakter knyts, affärer görs och jag är helt såld. Gillar även att det dyker upp allt fler ställen på world wide web som gör det möjligt att kolla flöden på datorn. Jag har länge använt mig av ink361.com (tidigare Inkstagram), men känner att den fått konkurrens av Copygram som Helen skrev om igår. På Copygram har du möjlighet att göra backup på bilderna vilket är trevligt. Snyggt är det också.

För den som är intresserad är det jag som är joakimlindstrom på Instagram.

Det här inlägget postades i Social Media och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

