#blogg100 – 100 inlägg på 100 dagar

Ok, jag har bestämt mig. Jag hakar på #blogg100, startad av Fredrik Wass. Precis som rubriken antyder så handlar det om att skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Jag är på. Det kommer givetvis gå käpprätt åt helvete, men kanske är det ändå den sparken i baken som jag såväl behöver. Och just det är väl lite tanken med hela grejen, att utmana sig själv. För min del handlar det verkligen om att komma igång med mitt skrivande, som har varit alldeles för inaktivt de senaste åren.

Jag startade den här bloggen för ganska så exakt ett år sedan. Första inlägget postades den 14/1 2012, och handlade om Myspace, sociala medier och musik. Då visste jag inte att MySpace skulle komma tillbaka… Sedan dess har det blivit hela 6 stycken inlägg. Det senaste 26/11, dagen efter att Råsunda tömts.

Kontinuitet har således inte varit ledordet för denna blogg. Däremot är stuket på This is Fox helt perfekt för grejer som #blogg100. Den är ju faktiskt till för att handla om allt möjligt, allt som faller mig in helt enkelt. För jag skulle med största sannolikhet ha mycket svårt att hålla mig till ett och samma tema varje dag. Det skulle bli tråkigt för alla. Eller ja, för mig och dig som läser detta. Det är nog inte så många fler än så är jag rädd. Det är baksidan av att inte ha en temadriven blogg.

Nog om det, nu är anmälan inskickad, startskottet har gått. Ingen återvändo. Va’ fan gör jag nu?

Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

