Jusqu’ici tout va bien – 002

Jusqu’ici tout va bien – det får bli mitt mantra under den här resan med #blogg100. Det är den enda mening jag kan säga på franska, och betyder ungefär: än så länge har allt gått bra. Så länge jag får med den meningen så stämmer det.

Det går också att applicera på livet självt. Idag är det faktiskt exakt 11 år sedan jag och min fru träffades för första gången. Det var löningshelg i januari på Kvarnen i Stockholm. Inte de bästa förusättningarna för att träffa sin livskamrat. Men där i vimlet satt hon. Hon som jag nu alltså är gift med, har två barn med och älskar. Och än så länge har allt gått bra. Jag planerar att det ska fortsätta på den vägen.

Jusqu’ici tout va bien…

 

”Jusqu’ici tout va bien” har jag hämtat från filmen La Haine (Medan vi faller). 

Det här inlägget postades i Blogg100, Livet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

55 kommentarer till Jusqu’ici tout va bien – 002

  1. Ping: Spridda skurar i den digitala mångfalden | Yes, this is Fox

  2. Ping: Bekräftelsebehov – allt för att synas | Yes, this is Fox

  3. Ping: Kreativitet på överväxel | Yes, this is Fox

  4. Ping: MTV – En gång en maktfaktor | Yes, this is Fox

  5. Ping: Åren går | Yes, this is Fox

  6. Ping: Mokumentär – Maffiametoder i Greenpeace? | Yes, this is Fox

  7. Ping: Går det att göra träning kul? | Yes, this is Fox

  8. Ping: Tomheten | Yes, this is Fox

  9. Ping: Kontraster, för välbefinnandet | Yes, this is Fox

  10. Ping: Äntligen livrädd igen! | Yes, this is Fox

  11. Ping: Vilken värld vill vi leva i? | Yes, this is Fox

  12. Ping: Sommaren 2012 i bilder | Yes, this is Fox

  13. Ping: Livet genom musiken | Yes, this is Fox

  14. Ping: Spelningar jag minns | Yes, this is Fox

  15. Ping: Subkulturer – en grundkurs | Yes, this is Fox

  16. Ping: Favoriter från Youtube | Yes, this is Fox

  17. Ping: När Twitter faktiskt visar sin kraft | Yes, this is Fox

  18. Ping: Det där med livet | Yes, this is Fox

  19. Ping: Trötthet – vik hädan! | Yes, this is Fox

  20. Ping: Jag har sagt upp mig | Yes, this is Fox

  21. Ping: 1/4 avklarad av #blogg100 | Yes, this is Fox

  22. Ping: Förändring | Yes, this is Fox

  23. Ping: När jag blev förälder | Yes, this is Fox

  24. Ping: Värsta jobbet | Yes, this is Fox

  25. Ping: Bästa jobbet | Yes, this is Fox

  26. Ping: Det går trögt nu | Yes, this is Fox

  27. Ping: Sista dagen på jobbet | Yes, this is Fox

  28. Ping: Nytt jobb – Upplands Motor | Yes, this is Fox

  29. Ping: 30000 tweets – vad har de gett mig? | Yes, this is Fox

  30. Ping: Sportlov | Yes, this is Fox

  31. Ping: Föräldraskap – Göra som man ska eller som man kan? | Yes, this is Fox

  32. Ping: 80-talet och dess musikaliska mästerverk | Yes, this is Fox

  33. Ping: Palme – 27 år sen och vad jag gjorde då | Yes, this is Fox

  34. Ping: Mykofobi | Yes, this is Fox

  35. Ping: Ingenting | Yes, this is Fox

  36. Ping: Musiktips | Yes, this is Fox

  37. Ping: Första dagen avklarad | Yes, this is Fox

  38. Ping: Snart halvvägs | Yes, this is Fox

  39. Ping: Dikeskörning | Yes, this is Fox

  40. Ping: Bilåkarmusik | Yes, this is Fox

  41. Ping: Känslan av att vara ny | Yes, this is Fox

  42. Ping: Musiktips | Yes, this is Fox

  43. Ping: Filmtips | Yes, this is Fox

  44. Ping: Inte igen! | Yes, this is Fox

  45. Ping: Min ventil | Yes, this is Fox

  46. Ping: Inlägg 50 av 100 tillägnas Råsunda | Yes, this is Fox

  47. Ping: Hur väljs en påve? | Yes, this is Fox

  48. Ping: När +15 var kallt | Yes, this is Fox

  49. Ping: Alla är fotografer | Yes, this is Fox

  50. Ping: Vissa saker borde byta plats | Yes, this is Fox

  51. Ping: Det är inte ok | Yes, this is Fox

  52. Ping: Äpplen faller inte så långt från träden osv | Yes, this is Fox

  53. Ping: Språket försvinner | Yes, this is Fox

  54. Ping: Tillbakablickstorsdag | Yes, this is Fox

  55. Ping: Kastar in handduken #blogg100 | Yes, this is Fox

Kommentera

