Kontraster, för välbefinnandet

Lördagens inlägg blir betydligt kortare i kontrast till de vanliga längre inläggen.
Och det kommer att handla om just kontraster.

Jag tror att det är bra att hålla på med många olika saker i livet. Gärna saker som är mer eller mindre motpoler till varandra. Upplevelsen av att göra vitt skilda saker, helt avgränsade från varandra, öppnar på sätt och vis upp för att göra ytterligare nya saker. Jag själv kan känna det befriande, och tydliggör också att jag inte är fast i det berömda ekorrhjulet. Jag hämtar kraft och inspiration runt omkring mig. Det kan handla om att vara med min familj, vara på jobbet, titta på fotboll, gå på en punkspelning på Kafé 44 eller skidåkning i Riksgränsen. Och det är kontrasterna som gör varje del unik.

Vad blir då dagens stora kontrast? Jo, dottern har idag haft femårskalas med sina kompisar. Muffins, kakor, godis och saft. Nu, i skrivande stund, är jag påväg för att spela med mitt band. Vråla dödsmetall och sjunga om död, mörker och zombies.

Det är en kontrast i min bok. Bägge otroligt viktiga för mitt välbefinnande.

#011 juscu’ici tout va bien…

Det här inlägget postades i Blogg100, Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

