Går det att göra träning kul?

Att det råder träningshysteri i Sverige är väl inget som undgått någon. Det talas både för och emot lite varstans. Själv känner jag väl att folk ska göra sånt de mår bra av. Att träna för mycket tror jag är lika osunt som att inte träna alls. Själv tränar jag nästan ingenting alls. Men bara nästan. Jag går alltid i rulltrappan (men det är ju sen gammalt) och jag har faktiskt laddat ner en armhävningsapp. Jo, det är säkert. Grejen är att den faktiskt är rätt bra. Det är ett program jag följer, och märker resultat efter en rätt kort tid dessutom. Men det viktiga är att jag har någonting som håller koll på mig. Det blir svårare att strunta i det då. Precis som med #blogg100. Med RunKeeper är det likadant. Mäter förbättring och resultat. Där är det vanligare att folk även delar sina resultat. I alla fall de som springer minst 6 km, och på hyfsat bra tider. Hur många bilder på Instagram och Facebook har ni inte sett på löparrundor? Det är de där bilderna som får oss andra att känna oss lite sämre.

I höstas bestämde jag mig för att börja springa igen. Det första min fru sa var: ”Jaha, men lägg fan inte upp en massa bilder överallt som nån jävla hipstertönt!”. Nä, klart jag inte skulle. 3 km på 27 minuter är inget jag flashar direkt.

Enda gången jag skulle posta en bild på min löparrunda, skulle vara om jag deltog i den här tävlingen som en radiostation på Nya Zeeland anordnade. GPeniS…

312404_10151289500194678_861698886_n

Se fler bilder här.

Det går ju faktiskt att göra träning kul.

#013 jusqu’ici tout va bien…

Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Går det att göra träning kul?

  1. Hahahah!! Superkul bild ju! Lycka till med löparträningen – jag kämpar också!

  2. Vet inte jag håller med om att träningen blir kul, där i mot blir ju resultatet rätt roligt! Möjligen om man har möjligheterna att se hur snoppen ritas fram medans man springer, då kanske till och med jag kunna tycka att det var lite kul att springa 😉

Kommentera

