1/4 avklarad av #blogg100

En fjärdedel är alltså avklarad. Ett inlägg om dagen. Ja, hittills har det faktiskt fungerat, med varierad kvalité förvisso. Vissa dagar löper det på utan problem, andra får jag kämpa mer med. Men ibland funkar det ju att skriva ingenting om tomheten också. Eller tipsa om favoriter på Youtube.

Jag hakade ju på #blogg100 för att komma igång med mitt skrivande igen. Få det att flyta och helt enkelt bli bättre. Jag hade inte direkt något besök här innan detta, så det var liksom en bra övningsplats. Givetvis vill jag ju ha läsare, men jag tänkte att det skulle få öka långsamt med tiden. I samma takt som jag själv blir bättre på att skriva. Tänkte att det vore bra om det gick hand i hand. Men efter fyra dagar hände något. Jag skrev ett inlägg om Akalla som sedan fick eget liv. Det började spridas på Facebook, och är faktiskt fortfarande det inlägg som driver flest besök per dag. Med undantag för enstaka dagar. Det är ju förstås väldigt kul, men det satte också lite käppar i hjulet för mig eftersom det då också följde med en rätt stor portion prestationsångest. Dessutom tycker jag inte att inlägget är speciellt bra skrivet. En aning slarvigt, men så får det vara ibland.

Nu går vi in på nästa fjärdedel, och när den är över är faktiskt hälften avklarad. Det känns inte så övermäktigt när det delas upp i perioder tycker jag. Jag känner mig optimistisk inför den tid som är kvar. Nu är övningsperioden över, och jag ska försöka börja leverera lite intressantare innehåll. Det är min förhoppning i alla fall, vill ju inte lova för mycket nu. Det kommer säkert komma kortare texter vissa dagar när hjärnan strejkar.

Får väl slänga in en brasklapp redan nu inför sportlovet. Kommer befinna mig i radioskugga stora delar av tiden. Jag löser det på något sätt.

Än så länge har det gått bra.

#025 juscu’ici tout va bien…

Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 1/4 avklarad av #blogg100

  1. Ping: Förändring | Yes, this is Fox

  2. Ping: Snart halvvägs | Yes, this is Fox

Kommentera

