Förändring

Varför sa jag igår att jag skulle börja leverera mer intressanta inlägg? Det var ju dumt. Att i samma veva prata om prestationsångest och sedan lägga på lite ytterligare på axlarna. A ja, kan ju inte vara smart jämt. Däremot kan det vara bra med en dos förändring.

Förändringar utvecklar och ger en lärdomar. Ibland är utvecklingen negativ och ibland positiv, men det går alltid att dra lärdomar av dem. Jag har tagit upp tidigare olika saker jag gjort i livet.  Jag har varit nyfiken och testat på en mängd grejer, och framför allt arbetat i ett flertal branscher. Ibland har jag tagit jobb för att överleva, och ibland har jag bytt för att jag tröttnat. Jag har behövt en förändring.

Nu ska jag alltså byta jobb igen. Jag var på mitt gamla jobb i ca 1,5 år. Det är det längsta jag varit heltid på en arbetsplats. Nu är det dags för en förändring på nytt. Denna gången är dock planen lite mer långsiktig. Jag siktar på att vara kvar rätt många år den här gången.

Men den största förändringen i livet var att bli förälder, men det är ett annat kapitel. Det inlägget sparar jag till imorgon.

DSC_6742

#026 jusqu’ici tout va bien…

Det här inlägget postades i Blogg100, Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Förändring

  1. Ping: När jag blev förälder | Yes, this is Fox

Kommentera

