Det går trögt nu

Det är svårare än jag trodde det här. Att skriva ett inlägg varje dag alltså. För tillfället skyller jag på att jag har mycket att göra och att jag är ovanligt trött. Vintern har varit lång, och sommaren fanns ju inte riktigt. Det är som att när jag kommer hem från jobbet så slutar trådarna i huvudet att koppla ihop. Tankar tänks, men aldrig färdigt. Inte hela vägen. Jag kommer på en massa ämnen att skriva om, men jag vet inte hur jag ska få ner dem. Det blir liksom inget vettigt av dem. Jag stannar halvvägs och kan inte knyta ihop säcken. Det är frustrerande det här. Och jag kan ju inte ha en massa inlägg som handlar om att jag inte kommer på något vettigt att skriva om.

Jag har två val, skärpa mig eller ge upp. Och nej, jag tänker inte ge upp. Jag har gett mig fan på att jag ska vara med hela vägen gällande #blogg100. Men om det bara kunde lossna snart. Imorgon kommer jag dessutom inte ha tid att skriva, och efter jobbet kommer det säkert att drickas öl. Ni är härmed förvarnade om att det blir ett kort inlägg imorgon. Kanske lika bra det, nu när jag ändå inte vet vad jag ska skriva om. Men det står helt klart att skärpning å det grövsta är nödvändigt.

Det kändes väldigt bra i början att inte ha något speciellt tema att förhålla sig till. Jag börjar ångra det nu. Nåja, till viss del i alla fall. På ett sätt kanske det också är min räddning? Jag får välja att se det så.

#030 jusqu’ici tout va bien…

Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det går trögt nu

  1. Ping: Snart halvvägs | Yes, this is Fox

Kommentera

