Bilåkarmusik

Jag tycker väldigt mycket om att skapa låtlistor. I tidernas begynnelse, eller i alla fall i mina unga dagar, var det givetvis blandband som spelades in. Noga utvalda låtar, skriva upp samtliga i fodralet. Sedan brändes blandskivor. Idag är det förstås låtlistor på Spotify som dominerar. Det gäller att ha rätt musik till rätt tillfälle. Minns att jag hade en lång krönika en gång på Studentradion gällande matlagningsmusik. Jag har den tyvärr inte kvar, men ska försöka att skriva en ny sådan vad det lider.

Bilkörning är inget undantag vad gäller rätt musikval. Jag har ett antal listor för detta ändamål. När jag åker själv i bilen är det oftast denna som gäller:

Bilåkarmusik tuff

#044 jusqu’ici tout va bien…

Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

