Kastar in handduken #blogg100

Det ville sig inte helt enkelt. Det blev 58 inlägg. Den senaste tiden har jag fått kämpa med att bemöda mig skriva någonting över huvudtaget. Det vill sig liksom inte. Det lossnar inte. När det inte gjort det på 50 dagar, kommer det nog inte att göra det under resterande 50 dagar heller. Jag får hitta något annat sätt. Att skriva bara för att skriva kan fungera i kortare perioder. Som det är nu blir det bara dåligt. Då är det inte lönt att hålla på. Jag väljer att skriva när jag har någonting att säga istället. Tror det blir bäst så.

En stor anledning till att det inte funkar just nu är för att jag har för mycket annat på gång. Annat som tar energi och som jag hellre prioriterar. En annan anledning är att jag nog mår för bra för tillfället. Jag är för glad. Jag funkar nämligen så, som så många andra, att det går lättare att få ur sig ord då sinnet inte är på topp. När det finns något som maler som behöver ta sig ut i olika former. Nu har jag inget som ligger där och behöver grubblas över direkt. Och det är ju bra.

Det har tagit emot att lämna in, eftersom jag så gärna ville fullfölja utmaningen, men nu känns det rätt bra faktiskt. Jag får komma igång i min egen takt istället.

jusqu’ici tout va bien… Mais l’important c’est pas la chute, c’est l’atterrissage.

Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kastar in handduken #blogg100

  1. Anders Arhammar skriver:

    Bra kämpat hursomhelst. Bonne Atterrissage!

Kommentera

