Vilken värld vill vi leva i?

Jag hade tänkt att skriva något vettigt om allt som pågår just nu. Om allt hat. Jag har skrivit och raderat. Jag har skrivit igen och raderat på nytt. Det här inlägget har varit långt, det har varit kort. Det har varit rörigt och det har varit känsloladdat. Det har varit hatiskt. Det har sjunkit ner till hatarnas nivå. Och det har raderats igen.

Det blir inget av allt det som jag tog upp ovan. Istället vill jag att ni som läser detta tänker tanken ”Vad kan jag göra för att världen ska bli lite bättre att leva i, inte bara för mig, utan för alla?”.

Det ska jag göra. Jag hoppas att jag kommer fram till något vettigt. Då ska jag skriva om det.

Läs gärna andras ord som berör detta:

jardenberg.se

bisonblog.se

mymlanthereal.wordpress.com

Se Uppdrag Granskning på SVT1 kl 20.00 ikväll.

Och tänk även på detta:

481109_10151246871897373_556753138_n

#015 jusqu’ici tout va bien…

Detta inlägg publicerades i Blogg100 och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vilken värld vill vi leva i?

  1. Nätverket Orka skriver:

    Vi vill tipsa om vårt nätverk för att göra gemensam sak mot hatet.

Lämna en kommentar